Friday, March 13, 2009

cinta...

cinta,dalam sehari mesti sekali kita perkatakan tentang cinta,ibarat tiada cinta,tiada manusia...
cinta ada 2 jenis..
ada yang baik,ada yang merungsingkan..cinta suami isteri satu2nya cinta yang baik,tetapi cinta sblm kawin amat merungsingkan..kadang perlu menipu diri sendiri utk merasakan ketenangn dalam cinta itu..cinta abarat layang2 yang bila2 masanya boleh putus tapi jika digabung dua tali ia menjadi kukuh;sukar utk cinta itu pergi,seperti cinta suami isteri..cinta sebelum kawin,terlalu goyah,rapuh..bkn cinta titanic..
Romantis,perkara terhebat dalam cinta yang menjadi kita lupa mana asal usulnya cinta..
manusia sanggup tgglkan keturunan demi cinta yang tidak suci lagi hipokrit dan jahat..
Cinta terlalu byk boleh dikatogorikan,

cinta monyet slalu kita dgr,cinta yang sia-sia tapi disitu dpt pengajaran dan dlm masa sama mgjr ke arah kemaksiatan..

cinta mendam berahi,cinta yang hya melepas nafsu dilkala sunyi,boring dan sukar mngawal perasaan cinta yang membuak2

cinta bersebab,cinta yang sbbnya mengikut rakan,'kawan aku ader awek,aku pun nak jugak'

cinta sbb dah biasa bercinta,bila tak bercinta jadi boring,rasa kekurangan dalam hidup,satu persaan yang mengikut nafsu,siapakah ibubapa kita pada masa itu klu kita rasa kesunyian..?

cinta suci dalam debu,rasa macam dah dapat cinta suci tapi tertipu dgn dunia,takkan sucinya klu tak kawin..percayala..sia2 kat situ..

cinta dendam,bercinta untuk membalas dendam dan kisah lama,menyakiti hati pasangan sama ada pasangan itu bersalah atau tidak..

cinta secara langsung,cinta yang dideclare oleh pasangn tersebut..declare macamna pun klu tak nikah cam tak bermakna...cam berjanji kosong...bila dah gaduh barulah thu ape itu erti cinta sebenar..dua2 lari tak nak bercinta lagi..janji dah lupa..janji tggl janji..

cinta secara tidak langsung,cinta tak declare...jumpa org yang berkenan suka,lps tu slalu teringat,dalam masa yang sama saling mengingati tetapi kedua2nya tidak thu..kadang2 cinta ini lagi kuat,lagi baik dari cinta secara langsung kerana cinta ini kdg2 ingtnnya terlalu kuat n chemistry terlalu hebat..

cinta suci sejati dan murni,cinta yang tidak boleh digambarkan,cinta muda-mudi skrg blh digambarkan,sbb itu ia tidak boleh langsung dikatogori dalam cinta suci sejati,mungkin cinta ini sudah pupus pada zaman ini...

cinta Agung..Cinta kepada Sang Pencipta Cinta Kasih dan Sayang..
Dia yang meciptakan cinta dan syg..jangan sesekali melanggar aturan cintaNya,bayangkan Allah tarik balik smua cinta yang dinikmati itu,sluruh ragamu akan menyesal..cintai Yang maha Agung dahulu sebelum mencintai seseorg..Fikirkanlah..

1 comment:

  1. one.. sepertinya obses dgn cinta je.. hehehe.. cinta sgt misterius kerana belang-belang cinta itu bukan semua dapat melihatnya.. tp ko dpt nampak juga ye Sang Pencinta.. hehehe
    www.amighul.blogspot.com

    ReplyDelete